zaterdag 10 oktober 2015

Enjoy!

1 januari 2014 schreef ik voor het eerst een blog: "2014, laat ik eens iets nieuws proberen".
En dat heb ik gedaan...met veel plezier!


Ik heb inmiddels 140 blogs geschreven over uiteenlopende onderwerpen. 
De top 3 van best gelezen blogs:
1. feestje; over de eerste verjaardag van Merijn
2. havermout-dadelrepen; een eenvoudig recept voor een gezonde snack
3. limoncello; hoe maak je zelf Limoncello?

Mijn minst gelezen blog was...SOS kipcurry (voor wie nu wel errug nieuwsgierig is geworden toch maar even een link gemaakt, haha)

Persoonlijke favorieten?
Ik vond het heel leuk om iedere eerste van de maand een give-away te doen! Het Serious Request diner op de Klim-Op was werkelijk een feestje. Het concept bedenken, het menu samenstellen en het overzicht houden op de avond zelf...*smile* *smile* *smile* 
Maar het recept voor deze heerlijke koekjes met witte chocolade en blauwe bessen was ook een topper!


Ik probeerde nieuwe recepten, maakte een speciale facebookpagina aan en kreeg bekende én onbekende volgers (is toch leuk nietwaar?!).

Ook op Instagram werd ik steeds actiever, onder de naam miekpeer heb ik vele foto's geplaatst welke, soms, een link hebben met mijn blog. Ook hier heb ik inmiddels een leuke groep, actieve, volgers. 

Ik leer veel nieuwe dingen, en ga leuke uitdagingen aan.  Ik ging in mijn up naar een food beurs in Utrecht en volgde een workshop foodstyling en fotografie bij Foodbandits in Hoorn. 
Maar ook het meedoen aan de Ikea foodchallenge. Wat een eer dat mijn eerste inzending door Ikea Nederland werd opgepikt op Instagram en míjn foto in hun feed werd opgenomen! (338 likes as we speak) Ik heb geloof ik mijn hele adressenbestand een berichtje gezonden...chaos in mijn hoofd *smile*
Helaas zijn mijn gerechten niet uitgekozen. Ik zal vandaag mijn recept voor het pitabrood delen voor de liefhebbers.


En dat is mijn afsluiter vrees ik...
Mijn blog heeft me ongelooflijk geholpen om een wat lastige periode door te komen, maar ik merk dat ik er nauwelijks tijd voor heb. Bovendien is de behoefte nu ook minder groot. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant is het ook een positieve zaak.
Liever start ik over een poosje weer een nieuw blog zodat ik een nieuw idee kan neerzetten dan dat ik nu 'halfbakken' verder ga en me schuldig voel over het feit dat ik niet zoveel plaats en óók nog eens ontevreden ben over hetgeen ik dan wel plaats...
Het blog blijft wel online, je kunt dus gerust nog eens een lekker gerecht opzoeken *smile*

Dank jullie wel allemaal voor het lezen en het delen.

Enjoy!

Liefs,
@nnemieke

Homemade pitabrood met kipballetjes en gemarineerde groenten
Voor de pitabroodjes:
1 cup yoghurt (200 ml)
2 cups zelfrijzend bakmeel

Voor de gemarineerde groenten:
3 geroosterde paprika's (lekkerste is als je het zelf even doet, maar pot kan ook)
1 sjalot, gepeld en gesnipperd
50 gr lichtbruine basterdsuiker
100 ml azijn
1 takje tijm
1 venkel, in stukjes

En natuurlijk kipballetjes van Ikea, ca 5 per broodje

Rooster de paprika's tot ze iets geblakerd zijn. Doe ze in een plastic zakje en trek na 15 minuten het vel van het vruchtvlees en vang eventueel vrijkomend sap op. Snijd de paprika's in stukjes.
Laat de suiker in een steelpan met dikke bodem en 2 el water oplossen.
Blijf verhitten tot een diepe, bruine karamel. Voeg de azijn toe en laat alles een paar minuten inkoken.
Voeg alle andere ingrediënten toe en laat 5 minuten op laag vuur koken. Dien koud op.

Ik heb de helft van de gemarineerde groenten gepureerd met wat extra water zodat ik een saus had...

Verwarm je oven voor zodat je de kipballetjes volgende de bereidingswijze op de verpakking kunt verwarmen.

Zet een pan zonder olie op hoog vuur. Ondertussen meng je de yoghurt en het zelfrijzend bakmeel en maak je er broodjes van ter grootte van een pitabroodje (eerst een bolletje en dan platmaken). Maak dit niet te dik omdat je zelfrijzend bakmeel gebruikt zal het nog iets dikker worden in de hete pan.
De pan is inmiddels gloeiend heet, wat heel goed is! Dit wil je zodat de deegbolletjes niet aan de pan blijven kleven.
Je moet er even bij blijven staan, je zult zelf wel zien hoe snel je een broodje kunt keren. Er komen wat kleine, zwarte plekjes op het broodje en het deeg ziet er droger uit...tijd om te keren!

Dan is het tijd geworden om de broodjes open te snijden en te vullen. Smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten