zondag 19 juli 2015

*smile*smile*smile*smile*

Hieperdepiep...hoera! Mijn moeder werd vandaag 65 jaar.
En voor wie het gemist heeft, onmogelijk eigenlijk, maar ik had aangeboden om de high-tea voor 68 personen te cateren. *smile*




Samen met Barbara, Mayca en Marte heb ik 2 ochtenden in de professionele keuken gestaan en daarnaast hebben we ook thuis nog staan bakken. We hebben een compleet servies met bloemetjes, theepotten en etagères bij elkaar gevonden en de tafels werden mooi gedekt.




Mijn moeder kreeg het feestje wat ze wilde en verdiende. En ik heb er ook van mogen genieten....op mijn eigen manier *smile*



Happy birthday moes.

Liefs,
@nnemieke

PS. Dit zijn alleen foto's van de eerste, zoete ronde. De rest volgt later nog *smile*

Scones-10 stuks
Ingrediënten:
500 gr zelfrijzend bakmeel
2 el suiker
beetje zout
90 gram koude(!!) boter
1,5 dl karnemelk
3 eieren
beetje melk om te smeren

*Meng het meel, de suiker en het zout.
* Voeg de koude boter in stukjes toe en kneed met je vingers erdoor.

* Meng dan de karnemelk en eieren door het beslag. (@nnemieke's tip: kneed eerst met maar 1 hand net zolang tot het deeg niet meer enorm aan je vingers blijft kneden. Dan pas ga je met 2 handen verder).
* Rol het deeg tot een dikke lap van ca 2 cm dikte. Steek rondjes van 5-6 cm doorsnede uit met bijvoorbeeld een glas.
* Bestrijk de scones licht met melk en bak ze in een voorverwarmde oven van 220 graden in 20-25 minuten goudbruin.

Smullen maar met lemon curd en clotted cream!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten