dinsdag 14 juli 2015

Ontbijttaart met lemoncurd en rood fruit




Jullie kunnen het natuurlijk merken aan het aantal blogs wat ik plaats. Of moet ik zeggen: welke ik niet plaats?!
Het is ont-zet-tend tijd voor vakantie! I know, de zomervakantie is anderhalve week geleden al begonnen maar toch voelt het nog niet écht als vakantie.

Mijn afscheid op school was eigenlijk niet zo leuk, waardoor het teveel energie kostte en vrijdag vertrokken we direct voor het familieweekend naar Pingjum.
Het was een supertof weekend met prachtig weer, de hele familie was compleet...71 personen. Hoe gaaf is dat?!
De voorbereidingen hebben ons veel tijd gekost, maar het was het meer dan waard. We hebben ongelooflijk genoten *smile*



Maandagochtend kwamen we thuis en 's middags kon ik direct door met de voorbereidingen voor de high-tea van mijn moeder. Zij wordt komende zondag 65 jaar en ik heb het menu samengesteld voor een omgekeerde high-tea voor maar liefst 68 personen...dusssss. En ja, dat ga ik ook bereiden. Gelukkig is er hulp.

En alles is heel leuk en geweldig en tof en ik wil het zelf en...



Maar ja, die twee weken Provence in onze nieuwe tent, zonder wifi, ver bij iedereen vandaan lonkt ook heel erg inmiddels *smile*

Alles op zijn tijd! Komt goed, zei ik geruststellend tegen de spiegel.



Voor jullie heb ik het recept voor een mjummie ontbijttaart, of lunch, of gebakje. Het is maar waar je zin in hebt. Het recept is geschreven voor een heel Turks brood, maar als je een stuk brood over hebt pas je rustig de hoeveelheden aan en is het nog steeds mjummie. *smile*

Fijne vakantie!
Liefs,
@nnemieke

Ingrediënten:
1 Turks brood (pide)
600 gr gemengd rood fruit, schoongemaakt 
4 el lemon curd
2 takjes verse munt
250 gr mascarpone
poedersuiker

*Verwarm de oven voor op 225 graden.
*Snijd het brood horizontaal doormidden en rooster ca 8 minuten in de oven.
* Meng de lemon curd met de mascarpone.

*Bestrijk beide helften (bovenkanten) van het brood met het mengsel en verdeel het fruit erover.
*Snijd de muntblaadjes in dunne reepjes (dit doe je eenvoudig door de blaadjes een beetje op te rollen)
* Leg de helften op elkaar en bestrooi met de munt en poedersuiker.

Eet smakelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten