vrijdag 26 juni 2015

Campingkoken dl 1:gnocchi met tomaat, rucola en spek

Nog een week en dan begint de zomervakantie. Heerlijk! 

Het is hier nogal hectisch, kennismaken op mijn nieuwe school, afronden óp de Klim-Op en afscheid nemen ván de Klim-Op. 
En om het feest compleet te maken hebben we volgend weekend een familieweekend met 67 personen waarbij wij mede-organisatoren zijn. Pfff.
Er zwerven hier allemaal to-do-lijstjes rond en ik vind het heerlijk om zaken te kunnen afstrepen. *smile*



Om niet helemaal gek te worden (er is iedere dag namelijk wel een reden om gek te worden), probeer ik af en toe een momentje van rust in te plannen. En dus zit ik nu even in de relax stand dit blog te typen. En ja, soms is dat een momentje van rust voor mij *smile*

Voor de mensen die gaan kamperen of op vakantie gewoon lekker simpel, maar wel ontzettend lekker willen eten is dit gerecht een aanrader: gnocchi met tomaat, rucola en spek. Mjummie!

Binnen 20 minuten klaar en nauwelijks snijwerk (toch altijd fijn als je niet op zo'n wiebelige campingtafel hoeft te snijden) *smile*



Als het lukt hou ik jullie nog op de hoogte van mijn afscheidsweek op én van de Klim-Op en anders wens ik jullie vast een hele fijne vakantie.

Liefs,
@nnemieke

Ingrediënten voor 4 personen:(recept komt uit de Allerhande)
125 gr spekreepjes
1 teen knoflook
360 gr tomatenmix, door midden gesneden
500 gr gnocchi
125 gr rucola
75 gr pecorino
15 gr basilicum

*Zet een pan water op het vuur om de gnocchi in te koken volgens de verpakking.
* Verhit een hapjespan of wok en bak hierin de spekreepjes tot ze krokant zijn.
* Laat de spekreepjes uitlekken op keukenpapier.
* Bak de knoflook en tomaten ca. 6 minuten in het overgebleven vet.
* Giet de gnocchi af en schep door het tomatenmengsel.
* Verdeel de rucola over de borden en schep het gnocchi-tomatenmengsel erop.
*Garneer met verse basilicumblaadjes en geschaafde pecorino.
*Maal er nog verse zwarte peper over en eten maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten