zondag 30 augustus 2015

De kop is eraf...en een persoonlijke challenge

Jawel, de kop is eraf!
De eerste twee weken van het nieuwe schooljaar zijn werkelijk omgevlogen, ik duizel ervan.

Ik mocht een nieuwe start maken op een andere school, met nieuwe gezichten van kinderen, ouders en collega's. 
Het is ongelooflijk intens en ik voel me een invaller in 'mijn eigen school', maar het went toch ook weer heel erg snel. Zeker in mijn eigen groep, weer heerlijk terug naar de kleuters, begin ik mijn draai echt snel te vinden. Voor de kinderen ben ik namelijk gewoon hun juf; niets meer en zeker niets minder... *smile*

De zomervakantie was fantastisch, ik voelde mij ontzettend vrij en het kamperen in de Provence was een waar feest. We hadden écht nog wel langer willen blijven. Een heerlijk gevoel!
 Zoals een nieuw kalenderjaar veel mensen de ruimte geeft om nieuwe doelen te bereiken en persoonlijke uitdagingen aan te gaan, heb ik dat gevoel bij de start van een nieuw schooljaar.
Ik heb er direct maar 2 bedacht *smile*

1. Ik wil minimaal 1x per week op de fiets naar school.
(ik moet gewoon meer bewegen PUNT)

2. Iedere woensdag eten we soep, en uiteraard zelfgemaakt.
Op woensdag is het een beetje racen. Ik werk tot ca 16.45 uur, dan door naar de Kloet om Isa uit zwemles op te halen, door naar het KDV om Merijn op te halen, snel én licht eten want om 19.00 uur start mijn yogales.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een zware maaltijd niet prettig is bij de yogales, want dan lig je de hele les met samengeknepen billen op het yogamatje...
Soep is dan prima...en zelfgemaakt heeft dan absoluut de voorkeur!

Geroosterde paprikasoep met harissa

Ik zal jullie op de hoogte houden, met name punt 1 zal een uitdaging worden met mijn afschuwelijk zware moederfiets, en fijne soeprecepten met jullie delen.

Verder moet ik nog wel een beetje mijn ritme terugvinden. Ik werk nu aan het einde van de week en ben écht zoekende. Mijn blog zal dus nog wat onregelmatig verschijnen vrees ik, maar ik beloof dat er komende maandag iets heel leuks zal komen *smile*smile*smile*

Fijn weekend allemaal!

Liefs,
@nnemieke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten