zondag 11 mei 2014

Ik ben verliefd...

Vanuit het vliegtuig vang ik al een glimp van dit prachtige gebouw op...lichtelijk ontroerd ben ik.
Dit toonaangevende gebouw, alleen bekend van plaatjes in de media, aan de andere kant van de wereld kan ik nu met mijn eigen ogen bekijken...slik.

De vlucht is voorspoedig verlopen, beide kindertjes hebben heerlijk geslapen. We worden door de taxi naar ons tijdelijke onderkomen gereden, een warm welkom door eigenares Emilie en haar dochter Eve. Isa is blij om een meisje van haar leeftijd te zien en is dan ook teleurgesteld als ze hoort dat ze niet blijven *smile*.
We proberen even kort te slapen om vervolgens het centrum in te gaan.

Het openbaar vervoer is bepaald niet gratis, maar het brengt ons waar we moeten zijn: circular quay. Een kleine wandeling brengt ons dichterbij The Opera house. Ik vind het nog steeds geweldig, het gebouw, de architectuur, maar ook The Harbour bridge en de beleving op zich.



De volgende ochtend nog maar eens een bezoekje brengen aan dit gebouw, kijken in het daglicht, we kunnen er geen genoeg van krijgen!
We maken een wandeling door de botanische tuin, mooi maar niet bijzonder, en moeten rennen in een ongelooflijke hoosbui.
Dan terug naar het centrum om een kijkje te nemen in Chinatown.



De was die ik de dag ervoor buiten had opgehangen heeft de hele nacht in de regen gehangen. Ik wil 's ochtends de was afhalen en even centrifugeren, maar dat blijkt niet nodig...de zon is zo ongelooflijk krachtig dat de was nagenoeg droog is. Bizar!

Met de ferry, eerst de verkeerde maar daarna gelukkig de juiste, gaan we naar Taronga zoo. We hebben een koala encounter en mogen in het hok met de beesten op de foto. Ze zijn wel een beetje grumpy vind ik.
We zien steeds helikopters boven de stad, pas later ontdekken we dat William en Kate er ook zijn.
Ik wil de dag feestelijk afsluiten door uit eten te gaan. We gaan naar Darling Harbour, gezellig aan het water, helaas zijn ze met werkzaamheden en staan er hekken voor de werf...jammer hoor!
De pizza smaakt er echter niet minder om.




Onze laatste dag in Sydney alweer. We gaan naar Bondi Beach. Een 'must do' vind ik als je naar Sydney gaat. Het strand is mooi, maar Griekenland is mooier. De golven zijn spectaculair en de kleur van het water is prachtig *smile*



Isa heeft ontzettend genoten met een Zwitsers meisje. 'one, two, three...go!' hoorde ik haar steeds roepen. De kanjer!
Merijn was steeds maar mopperig bij de waterlijn. Het duurde even voor we doorhadden dat hij begon te mopperen als de golven zich terugtrokken en zijn voetjes niet meer in het water stonden *smile*, een echte waterman dus.
Nóg een 'must-do': een stuk op The Harbour bridge lopen. Het was inmiddels donker, de kids bekaf, maar ik moest en ik zou op die brug...



Ook nu weer veel te veel foto's gemaakt van de skyline, The Opera house, de omgeving en elkaar.

Ik ben verliefd...op de stad Sydney, The opera house en mijn gezin!

@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten