vrijdag 21 maart 2014

Verrassingspotje

De koelkast ligt voor een vrijdag nog redelijk gevuld...heeel veel restjes en spullen die zijn blijven liggen.
Zonde om weg te gooien dus.

Ik besloot pasta met gorgonzolasaus voor manlief en mij te maken. Niet iets voor de kids. Wat dan wel?
Afgelopen schooljaar heb ik voor mijn juffenfeest 2 kleine ovenschaaltjes gekregen. Ik wilde ze eigenlijk weg doen, maar nu ben ik heel blij dat ik ze nog gehouden heb. Wat superhandig!
Je kunt ze namelijk vullen met dat waar je vanaf wilt en het ziet er reuze aantrekkelijk uit. Binnen korte tijd heb je een gezonde maaltijd voor je kids op tafel en je bent van je restjes af. Win-win toch?!

Ik vond nog hartig bladerdeeg in de vriezer, aardappelschijfjes van de avond ervoor, halve pompoen, verse tijm, eieren, slagroom, Parmezaanse kaas.
Eigenlijk komt het erop neer dat ik alles in de 2 potjes gestopt heb (pompoen wel eerst geschild en 15 minuutjes in de oven om voor te garen).
Uiteindelijk nog 20 minuten in de oven op 190 graden en ze hebben echt zitten smullen! *smile*

Je kunt er dus eigenlijk instoppen wat je wilt, je maakt gewoon een kleine 1 persoons quiche. Kijk eens in je koelkast en maak een fijne combinatie.


Wat suggesties:
* pompoen, vijg, blauwe schimmelkaas, pecannoot
* spekblokjes, prei, paprika
* tomaat, pesto, mozzarella
* peer, ricotta,rauwe ham
* spinazie, zalm, doperwtjes

Nou ja, van dat dus! 

Eet smakelijk,
@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten