zondag 30 maart 2014

Was ik ook maar een mama...

... en had ik een baby gekregen. Dan mocht ik ook iedere ochtend van die lekkere milkshakes!
Het is maar hoe je het bekijkt dus.
Er zijn bij mij dagen dat ik de shakes niet kan luchten en Isa wil dolgraag *smile*.


Ik vond het er vandaag een heerlijke dag voor...mijn laatste shake (ooit)!
-20 Kilo en 3 kledingmaten kleiner, ik ben er klaar voor én mee.
Nu een kwestie van volhouden en toch blijven genieten van het koken.

En dus nog een lekker recept voor spinaziesoep voor jullie. Ik ben op het moment erg van 'restjes opkoken'. Normaal gesproken zou ik de rest van de zak spinazie weggooien, maar nu heb ik weer iets lekkers gemaakt van restjes en mijn voorraadkast.
Snel, goedkoop en lekker!

@nnemieke

Ingrediënten:
2 el olie
1 ui, grof gesneden
1 teentje knoflook, grof gesneden
1 rode peper, zonder zaadjes, grof gesneden
300 gr panklare spinazie
2 kippenbouillontabletten
1 blikje kokosmelk, 200 ml
1 zakje verse koriander, grof gehakt
Japanse sojasaus
Thaise vissaus

In pan olie verhitten en ui, knoflook en peper 2 min. fruiten.
Spinazie toevoegen (12 blaadjes achterhouden voor garnering) en al omscheppend in 2 min. laten slinken. Bouillontabletten boven pan verkruimelen. Kokosmelk en 6 dl heet water erbij schenken. 

Soep al roerend aan de kook brengen. Koriander door soep roeren. 
Soep met staafmixer of in keukenmachine pureren. Op smaak brengen met sojasaus en vissaus.
Soep in kommen scheppen en garneren met spinazieblaadjes en eventueel een soepstengel.


1 opmerking:

  1. toppertje Miek! petje af hoor! supergoed gedaan! gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen