zaterdag 4 oktober 2014

Geroosterde paprika

Door de slaaptijd van Merijn ben ik even iets minder regelmatig op de markt geweest, maar de laatste paar weken pak ik het ritme weer iets op.
Ik word er nog steeds blij van *smile*

Bij mijn vaste groentekraam kijk ik gewoon goed wat ze in de aanbieding hebben en dan bedenk ik later wel wat ik er mee ga maken. Zo heb ik laatst een heerlijke tomaten-paprikasoep voor een vriendin gemaakt. Bomvol vitaminen!

Op IG zag ik bij natalieskeuken, waar ik al eerder over schreef, een grote weckpot met geroosterde paprika voorbij komen. Superslim natuurlijk! 
Voor een zak met ca 5 paprika's in diverse kleuren, zelfs een paarse *smile* betaalde ik 1 euro... Serieus! 


Bedenk je eens wat je voor een pot geroosterde paprika in de winkel moet betalen? 2,50 Euro ben je al snel kwijt en dan staan de paprika's op water en smaken verder nog nergens naar.

Ik heb 2 zakken gekocht en ben aan de slag gegaan:
* Verwarm de oven voor op 200 graden.
* Was de paprika's.
* Verwijder de pitjes en de steel.
* Je kunt ervoor kiezen om de paprika te halveren, maar je kunt deze ook heel laten.
* Leg ze op een bakplaat. Ik had alle paprika's met de bolle kant naar boven bij het begin.
* Naar smaak kun je hele tenen knoflook ertussen leggen. Deze leg je er gewoon met schil en al bij.
* Hopsa...in de oven!
* Na 10 minuutjes even keren, na 20 weer en evt. na 30 weer.
* Je kunt aan de zwarte schil, of licht bruine schil zien dat de paprika klaar is.
* Schep alles in een plastic zak en laat zo'n 15 minuten liggen.
* Daarna kun je de schil er eenvoudig aftrekken en hoef je je handen niet meer te branden (niet onbelangrijk toch??)


Zorg voor een schone, uitgekookte pot. Stop de paprika's erin, lekker samen met de tenen knoflook en wat Italiaanse kruiden. Schenk er vervolgens olijfolie over tot de paprika's onder staan.


Heerlijk in een salade, door de pasta, op een broodje, door de soep, pureren als pastasaus met verse pesto...en..en...en..en...


Juist ja!
@nnemieke

NB: Bij mij stonden de paprika's dus NIET goed onder de olijfolie en ik heb de volledige inhoud weg kunnen gooien *no smile*

2 opmerkingen:

  1. Ziet er kleurig uit! Wat jammer van je werk en paprika.s dat je de eerste lading weg moest gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker jammer! Een nieuwe lading staat nu in de oven voor de herkansing...

      Verwijderen