zaterdag 18 oktober 2014

Tips van De Tasty

De afgelopen weken heb ik steeds een deel van mijn keuken gesopt en alles wederom een nieuwe plek gegeven. Na 6 jaar is het nog steeds niet 'mijn keuken'. Ik kan niet wachten tot we aan een nieuwe toe zijn en ik mijn eigen routing kan bedenken!

Maar goed, na mijn dagje aan de beurs heb ik weer heel veel nieuwe lekkere dingen die een plek moeten vinden...help!!!

Wat heb ik allemaal gekocht?



Pepperoni brood (is het bovenste brood in het mandje) van HANDGEMAAKTBROOD. 100% natuurlijk brood en ja, met de handgemaakt. Superlekker!


Thuis al lekker gegeten op de zondagmiddag. Heerlijk met basilicummayonaise en homemade geroosterde paprika...
Jean wie?? Jean Bâton! Nooit van gehoord, maar mensen wat een heerlijke mayo! Ik heb gekozen voor de varianten met chili, basilicum en wasabi. En die is écht heel pittig *smile* 



En daar hebben we ook al lekker van gegeten! Tijdens de Masterclass van Janneke Vreugdenhil kookte ze verschillende recepten uit haar kookboek 'I love groente'. Na afloop van de Masterclass heb ik even snel in haar boek gekeken (staat nu op mijn verlanglijstje) en zag ik frieten van zoete aardappel met wasabi mayonaise. Zelfgemaakt natuurlijk, maar ja, als je het toch al kant en klaar in een potje hebt ga je dat natuurlijk niet meer zelf maken?! (nee, zelfs ik niet).
En dus, bij het pepperoni brood aten wij...


Volgende keer iets minder olie, maar mjummie mjummie!



Erg lekker vond ik de limonade van Agroposta, siroop naar Kroatisch recept. Ik heb 2 zakjes meegenomen met de smaken salie en lavendel. Uiteraard 100% natuurlijk en toegevoegde kleur, smaak en andere versterkers...
Natuurlijk lekker verfrissend in de zomer, maar ook na het sporten zal dit heerlijk dorstlessend zijn. Toevallig ben ik net begonnen met Pilates. Heb ik even geluk?! *smile* 

Links op de foto zie je een ware traktatie: peren met rozijnen en anijs... Do I need to say more?? Nee...op naar de volgende!



Rechts op de foto zie je een fles pompoenpit olie. Zeker niet gratis (11 euro voor 0,25 ml liter), maar wel erg lekker. Deze olie kun je kopen bij e-oil, maar ik verwacht dat je in een natuurvoedingswinkel ook zult slagen. Heerlijke volle smaak. Wat doe je ermee? Nou bijvoorbeeld in een sladressing of...bij vanille ijs! Ik kan er ook niets aan doen. 't Is gewoon lekker.


Ik heb me een beetje laten verleiden omdat iedereen op de beurs met een tas van simply spices rondliep. Flesjes zien er zeker mooi uit. De namen van de kruiden spreken tot de verbeelding : simply gravy en lucky meatballs staan nu in mijn kastje te wachten tot gebruik. Maar toch, wat maakt het dat iedereen spontaan deze kruiden wil kopen?
De producten worden geproduceerd zonder 24 allergenen en zonder kruisbesmetting. DUS..denk ik dan: is dat normaal gesproken in mijn kruidenpotjes van AH dan wel zo?? Daar durfde de meneer van de stand geen eed op af te leggen. Ik ga er vanuit dat het dus een fijne verkoopstunt is nu iedereen 100% natuurlijk wil eten. Ze hebben een goede dag gehad en ik ben er ook ingetrapt dus ze hebben het slim gedaan *smile*



Van Keukencentrum Texel was er een stand met kruidenmix potjes. Tijdens mijn vorige instaswap (ben nu bezig met de herfsteditie *dubbelsmile* kreeg ik een zakje met parmezaan dipper. Ik heb dat gebruikt in een aardappelsalade en kreeg er veel complimenten voor. Nu dus een nieuwe voorraad en wat extra smaken aangeschaft.

Nog een tip als afsluiter: lekkere, makkelijke oosterse dressing maak je van 1 deel rijstazijn en 3 delen olijfolie. Makkie toch?
En nog eentje toe. Niet gekocht, wel geproefd: tomatensaus van crick's. Jullie hebben het vast voorbij zien komen in diverse tijdschriften. Doorzichtige tomatensaus. Huh?? Ja! Is gemaakt van het binnenste van de tomaat, geen suikertoevoegingen etc. Wil je tomatenketchup met werkelijke tomatensmaak? Ga dan serieus voor deze! Niet goedkoop, wel eerlijk.

@nnemieke 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten