zondag 12 oktober 2014

Utrecht en De tasty

Gister heb ik een heerlijke dag in Utrecht gehad.

Om te starten begon ik met een heerlijke latte to go (fijne herinnering aan Australië want dat deden we daar dagelijks...en dat dan minstens 3x op een dag). Als je geen koffie drinkt is Australië dus prima te betalen *smile*

Rond 10.30 uur was ik in het centrum en heb ik eerst mijn trouwring voor een onderhoudsbeurt weggebracht .

Vervolgens heb ik een bezoekje gebracht aan één van mijn favoriete winkels: Dille en Kamille. Wat een prachtig assortiment hebben ze toch *smile*
Ik heb wat kleine spulletjes gekocht, op de houten pollepels na had ik het allemaal niet nodig, haha! Maar ik ben er wel heel erg blij mee...



Daarna heb ik mijzelf een nieuwe steen cadeau gedaan voor mijn ring van Charlotte. Korte uitleg: toen Petra en ik nog tijd en energie hadden voor ARTeljee *smile* hebben we onszelf eenmaal wat geld gegeven. Van dat geld heb ik toen een mooie ring gekocht van het merk Charlotte. Je kunt de stenen wisselen en ook nog combineren met andere sieraden.
Nu had ik van een heel lief iemand een envelopje met geld gekregen en kon ik dus deze mooie steen kopen om af te wisselen.


Het is een lichtgrijze steen, maar door de lichtval is het steeds een andere kleur.

Toen mijn trouwring snel ophalen. Inmiddels had ik werkelijk enorme blaren van het heen en weer lopen door het centrum en mijn bezoek aan De Tasty moest nog beginnen. Pleisters hebben mij door de dag heen geholpen!



Wat is De Tasty?
Op de site staat de volgende beschrijving: 
'De Tasty is het tweedaagse lifestyle evenement vol culinaire inspiratie voor iedereen die zichzelf omschrijft als kookgek, fijnproever, hobbykok, foodie en/of wijnkenner.
Tijdens dit interactieve tweedaagse evenement staan het thuiskoken, lekker eten en drinken centraal. Dit culinaire evenement in de Jaarbeurs Utrecht is de uitgelezen kans voor kookliefhebbers en andere foodies om smaakvolle inspiratie op te doen.'
Masterclass Niven Kunz
Klopt dat?
Ja! In die omschrijving kan ik mijzelf wel vinden.
Ik heb inspiratie opgedaan door te kijken en te luisteren naar professionele koks en leveranciers. Wat minder door de standhouders en de producten.
Masterclass Janneke Vreugdenhil
Volgend jaar weer?
Weet ik nog niet. Ik vond het heel leuk en kwam blij thuis, maar ik vond de entreeprijs vrij hoog voor datgene wat er was. Het is geen hele grote beurs wat het prettig overzichtelijk maakt, maar daardoor is het aanbod uiteraard ook wat kleiner. 
Er waren heel veel stands met heerlijke producten, veel om te proeven. Voor mij had het aanbod in kookboeken en materialen wel iets groter gemogen.
Uiteraard stonden de grote keukennamen met hun producten op de beurs, denk hierbij aan Kitchen Aid (ik wil écht zo'n mixer in een nieuwe keuken!). Maar voor je kleine, goedkopere keukenproducten kon je niet terecht op de beurs.
Omdat je overal kon proeven hoefde ik alleen maar een heerlijke espresso voor mijzelf te kopen
Hoogtepunten?
Ik vond het kijken en luisteren naar Jacob Jan Boerma, Niven Kunz en Janneke Vreugdenhil erg leuk! Het nieuwe kookboek van Jacob Jan Boerma en Sacha de Boer, zij was voorheen van het journaal, (back to basics) en Janneke Vreugdenhil (I love groente) staan zeker op mijn verlanglijstje voor december!

Tips?
In een later blog zal ik wat meer ingaan op mijn aankopen en reminders *smile*

Ik heb in ieder geval een heerlijke dag gehad. En ja, helemaal alleen. Ik had wel iemand gevraagd en die kon helaas niet mee, maar ook zo in mijn up was het heel fijn en een uitstekend begin van de herfstvakantie!

@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten