zaterdag 23 augustus 2014

Dadel-amandelbonbons met kokos en chiazaad

Jullie hadden nog een recept te goed van mij, van het lekkers voor Barbara.
Ik heb stiekem het een en ander omgewisseld (mijn blog mijn regels toch?! *smile*) en het recept van juli volgt dan een andere keer.

Je kunt overigens nog steeds kans maken op iets 'heul erg lekkers' door mijn blog actief te volgen, gewoon even de button aanklikken of je emailadres achterlaten...that's all!

Vandaag heb ik heerlijke, verantwoorde, bonbons gemaakt. Passen zelfs binnen een detox dieet *smile* Eerlijk gevonden op de website van foodbandits.

Eigenlijk is het niet eens echt koken. Je gooit alles in de keukenmachine en dan ben je al bijna klaar. Dus heb ik wat meer tijd gestoken in de verpakking. Hierover later meer.

Voor de bonbons ca 12 stuks heb je het volgende nodig:
150 gr dadels
50 gr blanke amandelen
1 el cacaopoeder
1 tl chiazaad
evt paar druppels vanille extract (heb ik niet gedaan)
handvol gemalen kokos








Je doet alles behalve de kokos in de keukenmachine en maalt dit fijn.
Vervolgens draai je er kleine balletjes van.
Doe de kokos in een bord en rol de bonbons erdoor.

Smullen maar!
@nnemieke




1 opmerking: