zaterdag 2 augustus 2014

Thuisafgehaald.nl

Een poos geleden stuurde manlief mij een whats-app: is dit iets voor jou?
Thuisafgehaald.nl

Voor mij op dat moment nog volledig onbekend, dus snel een kijkje genomen op de site. En natuurlijk direct enthousiast! *smile*
Het idee is dat je maaltijden kunt aanbieden op de site, en dat afnemers via de site een maaltijd bij je bestellen. Ze komen dit op een afgesproken moment bij je thuis afhalen en je krijgt een kleine vergoeding. Bovendien kan ik zelf heel goed in de gaten houden of het niet teveel en te druk wordt.
Klinkt goed toch?

Inmiddels ben ik het al in meerder bladen tegengekomen, als soort van advertentie, maar ook in interviews. Superleuk!

Ik had even nodig om te bedenken hoe, wat en wanneer, maar zojuist heb ik mijzelf aangemeld en mijn eerste gerecht erop gezet: Mexicaanse zwarte bonen chili met feta, tortilla en zure room.




Voor jullie gewoon het recept zodat je het ook zelf kunt maken.

@nnemieke

Ingrediƫnten:
1 blik zwarte bonen in chilisaus (400 gr)
1 blikje kidneybonen (200 gr, uitgelekt)
2 el picadillo (specerijenmelange Jonnie Boer)
25 gr koffiepoeder
1 blik pomodorini (cherrytomaten, 400 gr)
1 blikje maiskorrels (300 gr, uitgelekt)
1 el olie
2 courgettes (in blokjes van 1x1 cm)
3 takjes munt (in dunne reepjes)
200 gr Griekse feta

* Doe alle bonen, de picadillo, koffie, pomodorino en mais in een pan met dikke bodem en breng al roerend aan de kook. Laat op laag vuur 10 minuten zachtjes koken. Roer af en toe. Breng op smaak met peper en zout.
* Verhit ondertussen de olie in een koekenpan. Bak de courgette in 6 minuten op hoog vuur goudbruin. Neem de pan van het vuur, schep de munt erdoor en breng op smaak met peper en zout.
* Verkruimel de feta boven de courgette en verdeel over de chili. 
* Lekker met tortilla of knapperig brood.

Voor erbij verse guacamole:
Ingredienten:
2 avocado
1 uitje
1 rode peper
1 teen knoflook
2 el limoensap
tabasco naar smaak
1 tomaat, zonder pitjes
koriander
2 el zure room

* Prak de avocado fijn en meng alle gesneden ingrediĆ«nten door elkaar. Dit is volledig naar smaak en behoefte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten