donderdag 11 september 2014

gezond, biologisch, gezond, biologisch...

Volgens planning ben ik naar de diëtiste geweest. 
Cambridge was fijn voor de snelle kilo's, maar het was voor mij overduidelijk dat daarna mijn eetpatroon eens flink onder de loep genomen moest worden. Verandering moest er gaan komen!

Ik ben inmiddels twee keer geweest en we hebben een plan gemaakt waar ik me aan moet houden, keuzes moet maken (en dus niet alles van het formulier tegelijk mag eten...even voor de duidelijkheid omdat 'sommige' mensen dachten dat je als ontbijt én een smoothie mag én yoghurt met cruesli en fruit. Ik zal verder geen namen noemen) *smile*

Prima vol te houden tot nu toe. Ik ben alleen nog op zoek naar verantwoorde, niet zo heel slechte, snacks. Koolhydraatarm en eiwitrijk.
Best een puzzel. Maar ik heb komend weekend wat tijd om zelf weer eens de keuken in te duiken. Mensen, werd dat niet weer eens tijd?!

Vandaag muffins in de oven gehad, rook heerlijk, zag er verrukkelijk uit, maar was veel te vet. Ik heb dus ontdekt dat je kokosmeel niet 1 op 1 kunt vervangen voor amandelmeel... Zodra het recept mijn goedkeuring krijgt zal ik het online zetten!

Zojuist AH leeg gekocht als aanvulling op wat ik al in mijn kast heb:
Havervlokken, havermout, cacaonibs, dadels, pecannoten, hennepzaad 
Speltmeel, biologische reepjes en Tony chocolonely met zeezout. De laatste keur ik gewoon goed omdat het biologisch is...*smile*
Ik ben heel benieuwd en hoop snel iets lekkers te kunnen plaatsen. En natuurlijk hou ik mij aanbevolen voor tips! Met name kant en klare producten omdat mijn vriezer en kasten niet oneindig gevuld kunnen worden met voorraad.

@nnemieke


5 opmerkingen:

  1. T leek me al zo.n heerlijk dieet. Lekker veel! Succes Miek. De chocolade kom ik je wel meehelpen opeten. ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Te laat, die is al op! (Wel samen hoor, dat dan weer wel).

      Verwijderen
  2. Dosering Carla :) lig in een deuk met bar!

    BeantwoordenVerwijderen