maandag 15 september 2014

Spring rolls

Ik heb afgelopen week zo ontzettend veel tijd in de keuken doorgebracht dat ik een enorme lading blogs kan vullen met alleen maar recepten.

Nou vind ik de afwisseling ook wel erg leuk dus ik ga mijn best doen om niet alles binnen een paar dagen te plaatsen *smile* om te voorkomen dat jullie leesmoe worden...

In een eerder blog schreef ik dat mijn eerstvolgende recept over spring rolls zou gaan. Eindelijk kon ik de benodigde rijstvellen gewoon bij AH kopen.
Good old memories zullen we maar zeggen: tijdens onze huwelijksreis in Vietnam hebben we werkelijk ladingen verse spring rolls gegeten.
En dan niet de gefrituurde, maar de frisse koude variant. Mjummie.


Er kwamen bakken met groenten op tafel, een enorme variëteit aan kruiden en soms vlees of vis. De eerste keer kregen we uitleg over de techniek en vervolgens konden we vullen naar wens...


Vandaag (de dag dat ik dit blog schrijf) hebben we de 87e verjaardag van mijn oma kunnen vieren. Nu haar lijf niet meer gezond is een extra reden om daar een echt feestje van te maken.
Met de directe familie hebben we genoten van marsepeintaart, pannenkoeken én dessert. 
De kinderen konden heerlijk in de speeltuin spelen en de volwassenen konden lekker kletsen. Ontzettend gezellig!
Als afsluiting hebben we een familiefoto laten maken, een mooie herinnering.

Zo rond 19.00 uur begon de maag na al dat lekkers toch iets te rommelen, tijd voor een lichte snack. Eindelijk een goede reden om de spring rolls te maken!!


Wat heb je nodig voor deze light-versie?
- rijstvellen
- wortelreepjes
- komkommerreepjes
- taugé
- cashewnoten
- radijs
- soja saus
- rijstwijnazijn
- zoete chilisaus

Alle groenten moeten in dunne reepjes gesneden worden (julienne= luciferreepjes).
Voor de dip meng je 2 el chilisaus, 2 el azijn en een klein scheutje sojasaus door elkaar.
Volgens de beschrijving op de verpakking week je de rijstvellen en vervolgens kun je ze vullen. Super simpel!


Eet smakelijk,
@nnemieke

1 opmerking:

  1. Dus eigenlijk eet je groenten met een dipje. Wat voegt dat velletje toe?

    BeantwoordenVerwijderen