vrijdag 26 september 2014

Spelt scones met rood fruit

De website van foodbandits is voor mij werkelijk een beetje de overtreffende trap van alles wat ik hiervoor al genoemd heb (sorry!!).

De recepten...de foto's...de teksten...gewoon het totale plaatje...love it!

Nu is het óók nog eens zo dat yellowlemontreeblog, waar ik die heerlijke havermout-dadelrepen van heb, en foodbandits samenwerken. Nog meer heerlijkheden dus en dan toegespitst op ontbijt, ontbijt en nog eens ontbijt: the healthy breakfast club 
Het klinkt niet alleen als een feestje maar ziet er ook zo uit. Snel maar eens iets lekkers gaan maken dus! *smile*

Deze scones zijn ook weer een makkie om te maken en handig om in te vriezen. Je zou het speltmeel ook kunnen vervangen voor gewoon tarwebloem. 



Op de markt heb ik een enorme berg rood fruit voor een prikkie gekocht dus koos ik ervoor om daar een deel van te gebruiken in de scones.




Eet smakelijk!
@nnemieke

O ja, een portie havermout-dadelrepen staat, naar aanleiding van een eerdere oproep, in de koelkast voor Carla...


Ingrediënten:
- 250 g spelt meel
- 150 g havermout meel
- snuf zout
- 1.5 theelepel bakpoeder
- 125 g kokosboter/kokosolie
- 1 ei
- 150 ml rijstmelk (of melk naar keuze)
- 100 g fruit, ik heb bramen, blauwe bessen en frambozen gebruikt

* Verwarm de oven voor op 230 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.
* Meng het spelt meel met de havermout meel en voeg hier zout en bakpoeder aan toe. Voeg de kokosboter koud toe en maak met je handen een kruimeldeeg. 

* Meng in een andere kom het ei en de melk samen en voeg dan aan het kruimeldeeg toe. Kneed kort door elkaar. Het klopt dat het een nat en plakkerig deeg is. 
* Voeg als laatste het fruit toe en vorm bolletjes van het deeg. Je haalt er ongeveer 10 stuks uit. Bak de scones in 10 minuten gaar. laat afkoelen voor een minder kruimel effect of eet ze warm en geniet van de kruimels.

Lekker met een klein beetje jam of lemoncurd.

1 opmerking: