woensdag 17 september 2014

Power ontbijt muffin

Op Instagram volg ik meerdere foodies, hoe kan het ook anders?
Zo ook natalieskeuken, een moeder van 4 kids en een enorme berg inspiratie! Dagelijks verschijnt er weer een foto met iets lekkers en vaak zelfs meerdere op een dag. Natalie heeft ook een blog waar alle recepten te vinden zijn.

Ik ben aan de slag gegaan met de power ontbijt muffins. Op werkdagen maak ik vaak een smoothie klaar, maar het is fijn om als afwisseling eens iets anders te hebben. Bovendien is onze blender weer stuk en is het dus noodzaak geworden.


In een eerder blog schreef ik al dat ik AH leeggekocht heb wat betreft de powerfoods, dus ik heb bijna een hele dag in de keuken gestaan om meerdere dingen te bakken. Bijna alles kan in de vriezer, superhandig! *smile*


Ik heb het oorspronkelijke recept iets aangepast: ik lust geen banaan en had geen rijstemelk en lijnzaad voorhanden. Daarnaast heb ik honing toegevoegd. Wil je toch eens het originele recept van Natalie proberen dan moet je zeker eens op haar blog kijken. Ook voor andere heerlijkheden overigens!

Succes!
@nnemieke 


Ingrediƫnten:
75 gr havermout
50 gr quinoavlokken
8 dadels
2 eieren
2 el bakpoeder
150 ml melk
50 gr kokosrasp
50 gr cacao bins
75 gr pecannootjes
2 el hennepzaad
2 el chiazaad
2 el honing

Doe de dadels, zonder pit en de eieren in een grote kom. Pureer met de staafmixer. Roer dan de rest van de ingrediĆ«nten erbij.
Vul de muffinvormpjes en bak ze af in een voorverwarmde oven van 170 graden in ca 20-25 minuten.

Ik gebruik siliconen muffinvormpjes. Hoef je niet in te vetten en toch kun je de muffins eenvoudig verwijderen.

1 opmerking: