donderdag 4 december 2014

Spinazie-kikkererwten currytaart met mangochutney

Op Instagram had ik al een foto geplaatst van deze heerlijke hartige taart en ook op mijn nieuwe Facebook pagina miekpeer was al een foto te zien.
Het recept hadden jullie echter nog te goed.


Ik probeer momenteel wat meer de recepten los te laten en alleen vanuit mijn gevoel wat lekkers te maken, al dan niet geïnspireerd door een bestaand gerecht. Is erg leuk om te doen!

Laatst keek ik mijn kasten even na en dacht ik een curry te maken, vind ik heerlijk, écht comfort food *smile*. In de la van de koelkast kwam ik nog een rol bladerdeeg tegen. Kan ik iedereen aanraden om op voorraad te hebben trouwens.

En dus besloot ik om de curry in een nieuw jasje te steken. Het was heerlijk én eenvoudig. Win-win dus!


Wat moet je doen?

Laat 1 pak diepvries spinazie ontdooien (ik was wat laat met mijn plan en heb de pan even op de kachel gezet, spinazie in een vergiet erboven gehangen...)
Bekleed een ingevette bakvorm met het bladerdeeg. Zelf heb ik een quichevorm met losse bodem gebruikt, echt heel handig! Prik met een vork wat gaatjes in de bodem, dit voorkomt dat de bodem teveel gaat rijzen.
Fruit 1 grof gesnipperde ui en schep hier 2 el currypasta door. Verwarm de spinazie even kort mee. Schep een blik kikkererwten erdoor.
Giet 150 ml kokosmelk door het mengsel en warm kort door. Haal de pan van het vuur en klop er 3 eieren door.
Schenk de volledige inhoud in de bakvorm.

De taart gaat ca 40 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden. Voor de zekerheid even met een satéprikker in de taart prikken om te kijken of de taart gaar is.

Heerlijk met wat mangochutney!

Eet smakelijk,
@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten