zaterdag 21 februari 2015

Left overs en de voorraadkast

De maand februari schiet al lekker op en het was een fantastische maand voor ons.

We hebben de verjaardag van Merijn gevierd en natuurlijk ook de surpriseparty voor Richard. Ik ben nog aan het nagenieten!
Het was wel druk, en ik moest een hoop organiseren en onthouden. Ik maakte veel to-do lijstjes in mijn geheime notitieboekje en dat heeft me geholpen om niet gillend gek te worden *smile*

Op school heb ik weer wat stappen gezet wat betreft mijn re-integratie en ook dat voelt heel goed!

Na de surpriseparty had ik best nog wat boodschappen over. Je kent het vast wel. Je hebt een half potje van dit nodig en maar 100 gram van dat. Meestal komt dat in de prullenbak terecht, maar ik had nu bedacht dat ik alles wilde gebruiken.

Een weekje creatief koken was het gevolg. Ik heb alleen gebruikt wat ik al in huis had en mocht niets kopen!


Maandag: wrap met witte bonen-citroenhumus, falafel, rucola en geroosterde paprika

Dinsdag: volkorenrijst met Thaise groenten. Als dessert hadden we warme bosvruchten met brandy, Griekse yoghurt en kletskoppen



Woensdag: pizza met salami,paprika en Parmezaanse kaas


Donderdag: koolrabi en wortel met krieltjes uit de oven ~ koolrabipuree ~venkelworst met tijm


Vrijdag: zoete aardappelfrites met wasabimayo, kippenpootje en spruitjes met spek, walnoot en sausje van gembersiroop en ketjap


We hebben de hele week heerlijk gegeten en het kostte ons niets. Bovendien vond ik het heerlijk een beetje creatief te zijn en niet op de automatische piloot of met een recept te koken.

Liefs,
@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten