dinsdag 3 februari 2015

Lunchtime

Ontbijt mag dan belangrijk zijn, ik vind lunch minstens zo belangrijk!
Rond 12.15 uur begint mijn maag te knorren en ben ik er écht even aan toe om rustig te zitten en aan tafel te zitten.

Wat heb ik afgelopen week gegeten??

Maandag: 2 waldkorncrackers. 1 Cracker met pittige humus van AH (heerlijk én mager) en 1 cracker met oude 30+kaas en wat peren-rozijnen-anijschutney. En natuurlijk 1 beker halfvolle melk. 
Prima dagje toch?


Dinsdag: 1 broodje bapao met chilisaus en een bodempje halfvolle melk. Ik had een -kleine- terugval gehad op mijn werk en vond dat ik wel iets lekkers mocht...


Dit was natuurlijk lang niet voldoende. Ik had nog een waldkorncracker met pittige humus en een gekookt ei. En nog een bodempje chocolademelk.


Woensdag was ik ook alleen thuis met de lunch. Ik nam een heerlijke Marokkaanse couscoussalade met abrikozen bij de appie mee. Mjummie!*smile*


Donderdag is marktdag en dus aten we kibbeling met ravigottesaus. Natuurlijk weer met een beker halfvolle melk.

Op vrijdag was Merijn jarig en vierden we zijn 2e verjaardag. Ik had mijn vader aan het werk gezet...een grote pan verse erwtensoep nam hij mee...Erwtensoep uit blik hoef ik niet, maar vers...heerlijk!


Zaterdag maar weer even rustig aan... 1 waldkorncracker met verse rosbief van de slager en eentje met grillworst. En zie je die beker ernaast? 3x Raden wat daarin zat?

En zondag? Tsja...er was keuze uit geroosterde paprikasoep met venkel, spinaziesalade met bacon en pijnboompitten, caprese-quiche, geroosterde groenten, spinazietaart met Griekse yoghurt, plaatpizza met zongedroogde tomaat en prosciutto, brood met smeersels (het bakje met roze smurrie op de foto is een bietensmeerseltje. Dat aten we in Australië...)



Ik heb flink wat van de spinaziesalade opgeschept...wat een fijne salade is dat zeg! Uit mijn nieuwe Jamie Oliver boek 'Comfort food' (ik heb er zelfs maandag nog van gegeten, ik heb de restjes toen in rijstvellen gerold voor de lunch).
Ook heb ik 2 stukjes pizza en 1 stukje caprese-quiche gegeten. De soep en spinazietaart heb ik overgelaten voor 's avonds.

Dus ja, goede dagen en slechte dagen. Maar wel lekker afwisselend.

Wie heeft er nog fijne tips voor mij?

Liefs,
@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten