vrijdag 3 april 2015

Kaas-spekmuffins met komijn

Op het moment vind ik het heel fijn om te ontbijten met een snelle smoothie en iets waarop ik dan nog moet kauwen *smile*
Ik wissel het graag een beetje af allemaal en laatst heb ik deze muffins gebakken. Niet hetgeen met de minste calorieën, maar wel goed vullend waardoor je niet zo snel de neiging hebt om je kast open te trekken waardoor je alsnog teveel van de (foute) calorieën naar binnen zult werken...


Je bakt rustig 12 muffins in één keer en de rest vries je in. 's Ochtends even 1,5 minuut op 500 W in je magnetron en dan is je muffin heerlijk warm. Samen met je smoothie écht een aanrader!!


De smoothies varieer ik steeds een beetje. Ik gebruik bevroren fruit en gooi op gevoel het één en ander bij elkaar in de blender. Soms met yoghurt of melk en een andere keer met kokoswater of vruchtensap met gember. En als ik wil uitpakken nog wat powerfoods zoals chiazaad of gojibessen.
Merijn laat zijn boterham er gerust voor staan. Hij drinkt het liefst 2 bekers smoothie *smile*

3 Dagen te laat heb ik mijn nieuwe smoothie ingezonden voor de AH lente actie (beetje jammer): een smoothie van ananas, mango, wortel, kokoswater, gember en basilicum. Mjummie!


De muffins zijn natuurlijk ook lekker op een ander moment van de dag, bijvoorbeeld bij de paasbrunch of als snelle lunch...


Morgenochtend brengen wij op het voetbalveld door...het jaarlijkse schoolvoetbaltoernooi gaat weer plaatsvinden. Ons dametje mag dit jaar ook meedoen en ik heb zojuist van de trainer begrepen dat ze een natuurtalentje is (ahum, ahum). De trainer is haar eigen papa en ik geloof dat hij haar het liefst alle wedstrijden als wissel wil neerzetten *smile*

Daarna ga ik heerlijk op stap met mijn zus en oude buurmeisje naar het Culy Food festival in Amsterdam! Ik heb er ontzettend veel zin in om met z'n 3tjes op stap te gaan...

Wat gaan jullie morgen voor leuks doen?


Liefs,
@nnemieke

Ingrediënten
75 gr kokosolie
12 plakken ontbijtspek
300 gr zelfrijzend bakmeel
zout
1 ei
250 ml melk
150 gr geraspte oude kaas
1/2 tl komijnpoeder

* Verwarm de oven voor op 200 graden.
* Vet een muffinblik in met boter of kokosolie en bekleed de rand van elke vorm met een plak spek.
* Smelt de kokosolie.
* Kluts in een grote kom het ei los en voeg de olie en melk toe.
* Voeg het meel toe en roer in ca. 5 korte bewegingen tot een beslag. Er mogen nog zichtbare klontjes in zitten.
* Voeg een beetje zout toe en 1/2 tl komijnpoeder.
* Roer 100 gr kaas snel door het beslag.
* Verdeel het beslag over de holtes in de muffinvorm.

* Strooi de overige kaas over de muffins en bak in 20-25 minuten gaar in de oven

2 opmerkingen:

  1. Wij gaan kijken bij het dream team 's morgens en een ander dream team 's middags. Jullie dochter deed het goed op de training! De aanloop richting de bal was zo mooi! Zie jullie morgen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik hoorde over die mooie penalty! Ben benieuwd...
      Jammer van de regen nu *no smile*

      Verwijderen