zondag 8 maart 2015

Maart roert zijn staart

Ik had al een blog klaar staan en een nieuwe in de planning (met een superlekker recept!!!), maar ik heb vanmiddag zo´n fijne wandeling gemaakt dat ik nog even snel iets nieuws zit te typen. Maart roert zijn staart zeg maar...*smile*

Op Facebook las ik laatst een berichtje van een collega. Ze had een mooie wandeling van ca. 1 uur gemaakt over de Vest in Enkhuizen. Aangezien ik mijn rondje door het Streekbos inmiddels wel zo'n beetje kan dromen was ik enthousiast.

Vanochtend even op de fiets (en de auto) naar mijn vader voor een kop koffie. We moesten 5 lange houten latten ophalen omdat ik Isa haar kamer ga veranderen.

Toen Merijn naar bed ging na de lunch, ben ik naar Enkhuizen gereden. Auto bij de Koepoort neergezet, muziek in mijn oren (Douwe Bob en Chef's special) en wandelen maar. Het was heerlijk! 

Toen ik deze foto maakte moest ik aan iemand van Instagram
denken. Een wildvreemde en toch zat het direct in mijn hoofd...
Niet al te druk en de mensen die er liepen waren erg vrolijk door het prachtige lenteweer. Bij de begraafplaats ben ik het 'Donkere laantje' overgelopen en kwam ik uit bij de vestingmuur, ter hoogte van het hertenkamp.



Aan het einde van de muur steek je het bruggetje over en loop je bij 'De Bocht', langs de Drom, de oude haven en het station.
Toen moest ik even zoeken, maar opeens zag ik keurig het bordje 'Vestingwal' staan...gelukt! Klein stukje Burgwal op en het laatste stukje van de Vest was al in zicht.

Ik heb heerlijk gelopen, ondertussen enkele foto's gemaakt en binnen een uur was ik weer bij mijn auto. Een heel fijn rondje! Een volgende keer maar eens de andere kant op beginnen *smile*


Nog snel even een boodschap gedaan en verse bloemen op het Westeinde gehaald en toen ik thuiskwam liep Merijn net het garagepad op om bij zijn grote zus en buurmeisje te kijken. Ik heb nog met de buuf een kopje koffie in het zonnetje gedaan alvorens ik binnen ging puinruimen...

Hebben jullie ook zo genoten van deze eerste lente dag?

Liefs,
@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten