woensdag 4 maart 2015

Snel en slank

Eigenlijk jammer dat het woordje 'en' ertussen staat...snel slank was toch ook wel aantrekkelijk geweest nietwaar?! *smile*

Een ontzettend fijn kookboek waar ik al vele gerechten uit gemaakt heb
Hier in huis zijn we aan een tweede griepronde begonnen. Waar ik aan het einde van de eerste ronde heel erg opgelucht was dat die aan mij voorbij gegaan was, ben ik nu ook de pineut. Hoofdpijn en misselijkheid wisselen zich af en ik breng mijn dagen onder een dekentje op de bank of in mijn bed door. En mijn zieke dametje breng ik onder bij lieve opa's en oma's, samen met haar -gelukkig- gezonde broertje... (hij moet wel leren dat hij voor zijn zieke zus moet zorgen hoor mama)

Gister had ik wel trek en ik hoopte dat een gezonde, stevige maaltijd me tegen de hoofdpijn zou beschermen. Ik maakte fajitas met gegrilde kip en paprika en het was ontzettend lekker.


Op Instagram doe ik mee aan een challenge om iedere week iets uit een kookboek te koken (#ikkookboek), aangezien ze voor een groot deel gewoon mooi staan te wezen in mijn kast. De officiële challenge is 3x per week iets te koken uit een kookboek, maar ik vind 1x per week goed genoeg.

Dit is geen hoogstaand culinair gerecht, maar wel erg lekker met een bite en een kick! Bovendien is het waar, snel! Het kost je hooguit 15 minuutjes om het te bereiden. Ideaal dus als je hoofdpijn hebt of na een dag werken snel en slank wilt eten. *smile*

O ja, afgelopen weekend heb ik de lay out van mijn blog aangepast. Wat vinden jullie er van?

Liefs,
@nnemieke


Komt 'ie:
Ingrediënten voor 2 personen
200 gr kipfilet in reepjes
1 gele paprika in reepjes
1 rode paprika in reepjes
1 rode ui in dikke plakken
1/4 tl gedroogde chilivlokken
1/2 tl gedroogde oregano
1 el olie
1 limoen, sap en rasp
4 tortilla's
sla
150 ml Griekse yoghurt 0%
zout en peper

* Doe de repen kip in een grote kom met de paprika, ui, chilivlokken, oregano, limoen rasp en sap en de olie. Breng op smaak met royaal peper en zout en schep alles om.
* Verhit een pan en bak het kipmengsel in 6-8 minuten gaar op hoog vuur. 
* Warm de tortilla's een paar seconden in een magnetron.
* Gooi alles op je tortilla met een lik yoghurt en wat sla en genieten maar!

Ter informatie:
544 calorieën
49 gr eiwitten
66 gr koolhydraten
11 gr vet
4 gr verzadigde vetzuren
5 gr vezels
geen toegevoegde suikers
1,3 gr zout


Geen opmerkingen:

Een reactie posten