maandag 9 maart 2015

Monday meets en zoete aardappelpizza met harissa

Ik ben zo trots als maar kan én heb een super lekker receptje voor jullie!


First things first...

Op Instagram volg ik vele foodies en ook via Bloglovin hou ik veel blogs bij. Niet allemaal over eten, maar veel wel. Waar het hart vol van is zeg maar *smile*

Foodquotes volg ik via beide portals en Simone heeft heerlijke, gezonde gerechten op haar site. Maar ook allerlei tips én 'Monday meets'. 
Op maandag zet ze een andere website, blog of foodgerelateerd item in de spotlights. Jullie voelen het waarschijnlijk wel aankomen: vandaag, 9 maart, ben ik aan de beurt! *mega smile*
Volg de link en dan kun je het lezen!



Om dit leuke nieuwtje met jullie te vieren zal ik vandaag al mijn recept voor de zoete aardappelchips met jullie delen.



Dit hebben we afgelopen zaterdag gegeten en mensen, mensen, wat heerlijk! Snel klaar en weer eens iets anders dan de doorsnee pizza uit de vriezer van de supermarkt. Ook erg lekker als hapje overigens. Het is een aangepaste versie van een recept uit 'foodies magazine'.



Ingrediënten voor 4 personen:
2 verse pizzabodems uit de koeling van AH
300 gr zure room
2 el harissa (soort Arabische sambal)
zout
1 rode ui
250 gr zoete aardappel
3-4 takjes peterselie
1/2 chorizo worst in dunne plakjes

Verwarm de oven voor op 220 graden.
Roer de zure room en harissa door elkaar. Breng op smaak met zout.
Pel de ui en snijd in reepjes.
Schil de zoete aardappel, was ze en snijd of schaaf in zeer dunne (!!) plakjes.
Bestrijk de pizzabodem met de zure room en beleg met de zoete aardappel en de ui.
Bak de pizza 10-12 minuten in de oven.
Snijd de peterselie grof en strooi deze over de pizza zodra deze klaar is.

Serveer er een groene salade bij, met lichte frisse smaak.
Smullen maar!



Laten jullie mij nog even weten wat jullie van 'monday meets' vinden? *smile*

Liefs,
@nnemieke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten