zaterdag 21 maart 2015

Zalm in granaatappelmarinade

Sinds het begin van dit jaar heb ik een abonnement op Foodie magazine, het was een koopje. Ik betaal namelijk maar 1 euro per maand *smile*
In de uitgave van maart stonden ontzettend veel lekkere recepten en ik heb dan ook al meerdere dingen gemaakt.

De zalm sprak mij direct aan, maar ik moest eerst nog even naar de Hilal supermarkt in Hoorn voor een aantal ingrediĆ«nten. Dit is een ontzettende fijne winkel met super goedkope groenten, fruit en kruiden. Een bosje verse munt kost je maar 0,39 eurocent!! Kun je best wat kopjes thee van zetten...


Afijn, donderdag op de markt kocht ik 3 stukken zalm. En gisteravond hebben we zitten smullen van dit lekkers. Jummie de pummie *smile*
Isa en Merijn aten pasta pesto met gebakken zalm  (al at Merijn nauwelijks iets vanwege het tijdstip en at Isa de rest van de zalm in haar eentje op) en wij hadden verse tagliatelle.


Mocht je interesse hebben in dit recept maar niet een hele fles granaatappelsiroop of een bakje sumac willen kopen, dan mag je best wat bij mij komen halen hoor. Ik heb genoeg *smile*

Vanavond lekker met mijn moeder een hapje eten en dan naar de bioscoop. Erg gezellig! Thuis eten ze patatjes met zelfgemaakt appelmoes, ook een klein feestmaal dus.
Wat eten jullie vanavond?

Fijn weekend!

Liefs,
@nnemieke

IngrediĆ«nten voor 4 personen

4 zalmfilets van 150 gr elk
sap van 1 citroen en 2 halve 
1 el gehakte verse tijmblaadjes
1 el olijfolie
1 tl sumac
1 el granaatappelmelasse
zaadjes van 1/2 verse granaatappel (of handje diepvries)
klein handje muntblaadjes, gehakt

* Leg de zalmfilets op een bord en besprenkel ze met het citroensap. Strooi de tijm erover en voeg een flinke snuf peper en zout toe.
Laat ca 30 minuten in de koelkast marineren.
* Haal de zalm uit de koelkast, zet een koekenpan met dikke bodem op hoog vuur en doe er wanneer hij goed heet is de olie in. Leg de zalmfilets op het vel in de pan en leg er de halve citroenen met de snijkant naar onder bij.
* Draai het vuur een beetje lager en bak ze in 5-8 minuten bijna gaar. Keer ze om en bak de andere kant kort.
* Pers het sap uit de gebakken citroenen, voeg de granaatappelmelasse en sumac toe en proef of de balans tussen zoet en zuur goed is.
* Strooi voor het serveren een paar granaatappelpitjes en munt over de filets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten