woensdag 5 februari 2014

Februari

Februari is al jaren een drukke maand bij ons.
Richard is de 11e jarig, ik de 24e. We vinden het leuk om op de dag zelf een beetje aandacht aan onze verjaardag te besteden en daarnaast hebben we altijd nog een dag met de familie en een avond met de vrienden (je houdt van feestjes of je houdt er niet van *smile*).

Dan zijn er natuurlijk nog meer mensen jarig in februari en proberen we daar ook een bezoekje af te leggen.

Op school is januari-februari altijd topdrukte. De Cito toetsen worden gedurende ca 1,5 week afgenomen. Alles moet nagekeken, geregistreerd, geëvalueerd en doorgesproken worden. Resultaten van de toetsen moeten in de rapporten verwerkt worden en natuurlijk worden die dan weer besproken met de ouders. Uit al die momenten en besprekingen ontstaan de ideeën voor de komende periode en dat wordt uiteraard ook weer geregistreerd zodat het hele verhaal in mei-juni nog eens in de herhaling voorbijkomt...

Je kunt je voorstellen dat de voorjaarsvakantie iets is om naar uit te kijken!

Want hoe goed je het ook wilt doen, er zullen altijd dingen zijn die nóg beter hadden gekund en dat blijft maar in het hoofd rondspoken. Leraren zijn immers ook maar mensen.
En dan is het heerlijk om de ontspanning op te zoeken en je hoofd een beetje leeg te krijgen. 

Wie goed heeft opgelet heeft de reacties op mijn vorige blog kunnen lezen: foutje van mij waardoor ik nu 2x mijn keukenschort mag ombinden om Emmy en Marinka te verrassen. Daarnaast nog lekkere hapjes koken voor ons verjaardagsfeestje met de vrienden, een maaltijd voor de verjaardagen met de familie én een 6-gangen menu samenstellen voor het Serious Requestdiner op school (is op 14  maart, maar ik moet nu wel een beetje gaan nadenken over de diverse gangen).
En dan te bedenken dat ik aan mijn laatste 10 dagen dieet begonnen ben *smile* voordat ik kan gaan afbouwen (en nog 7 kilo te gaan).

Hoewel ik mijn 'kookboekenkast' net een beetje overzichtelijker heb gemaakt (lees: boeken weggedaan) denk ik dat ik wel wat lekkers moet kunnen vinden. Ik hou jullie op de hoogte en zal de recepten braaf delen!

@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten