woensdag 14 januari 2015

Havermout bosbessen-ontbijtmuffins

Het werd tijd voor een nieuwe lading ontbijtmuffins, en na de powerfoodmuffins van Natalieskeuken, wilde ik weer eens iets nieuws proberen.


Het werd een variant op de muffins van dayennefoodblog en ik vind ze erg lekker! Muffins zijn altijd ontzettend snel en makkelijk om te maken en na het afkoelen vries ik ze gewoon in. 's Ochtends haal ik er 1 uit de vriezer en op standje 'ontdooien' in de magnetron en smullen maar (dan zijn ze zélfs een beetje warm *smile*)


Door de havermout heb je een lekker vol gevoel en de bosbessen zorgen voor de juiste vitamines. De dadels en honing zijn gezonde suikers en laten je bloedsuikerspiegel niet in grote pieken en dalen terechtkomen. Een goed begin van de dag is toch belangrijk?!

Merijn wilde ook wel zo'n lekker taartje proeven...






Ingredienten voor 12 muffins
  • 150 gr havermoutbloem (dit maak je door havermout fijn te malen in de keukenmachine)
  • 100 gr rijstmeel 
  • 8 el havermout 
  • 160 ml melk
  • 2 eieren
  • 100 gr kokosolie
  • 6 el honing
  • 2 tl kaneel
  • 6 dadels
  • 2 tl bicarbonaatpoeder
  • 250 gr (bevroren) bosbessen
  • verwarm de oven voor op 180 graden
  • meng de havermoutbloem, rijstmeel, havermout,bicarbonaatpoeder en de kaneel door elkaar in een grote kom
  • klop de melk, kokosolie, dadels, honing en de eieren een paar minuten luchtig in de keukenmachine 
  • giet het mengsel uit de keukenmachine bij de droge ingrediënten
  • voeg ook de bosbessen toe
  • roer het geheel goed maar zorg dat de bosbessen heel blijven
  • verdeel het beslag over 12 muffinvormpjes 
  • bak de muffins in ongeveer 25 min bruin en gaar
  • laat de muffins even afkoelen voordat je ze uit de vormpjes haalt
Ik heb inmiddels tijdens het typen wel ontdekt dat ik een ei en 50 gr kokosolie ben vergeten toe te voegen, dus volgende keer is het vast nóg lekkerder!

Liefs,
@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten