maandag 19 januari 2015

Pastinaaksoep met paddenstoelen

Mijn favoriete groenteboer op de markt verkoopt ook kant en klare groentepakketten.
Heel handig! Nagenoeg alles voor het gerecht zit in de tas en je krijgt het recept er gewoon bij...

Laatst had ik een tas met ingrediĆ«nten om pastinaaksoep met paddenstoelen te maken. Leek me best leuk voor de afwisseling!

Het was een lekker soepje, de eerste keer hadden we het als maaltijdsoep met knoflookbroodjes (lekkere combinatie overigens, kijk eens op de site van Brenda voor het recept en andere heerlijkheden) en later in het weekend bij de lunch met een tosti. Het is -wat ons betreft- geen soep om kommen vol van te eten, als voorgerecht is het echter wel een aanrader.

Ingrediƫnten:
750 gr pastinaak
1 grote ui
2 teentjes knoflook
1 el olie
1 aardappel
1,5 liter kippenbouillon
1 el boter
3 ons gemengde paddenstoelen
peper en zout
bieslook

Snijd de groenten in grove stukken.
Fruit de ui en de knoflook ca 5 minuten op matig vuur in de olie.
Voeg de pastinaak en aardappel toe en bak ze een paar minuten mee.
Giet de bouillon erbij en breng de soep tegen de kook aan. Laat ca 30 minuten zachtjes koken en pureer de soep in de keukenmachine.

Smelt de boter in de koekenpan en bak de paddenstoelen. Breng op smaak met peper en zout.
Verdeel de soep over de borden, schep er wat paddenstoelen in en garneer met bieslook.

Gister las ik nog een recept van pastinaaksoep waar wat geroosterde amandelen aan toegevoegd waren. Lijkt mij ook erg lekke *smile*

Eet smakelijk!
@nnemieke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten