zondag 19 januari 2014

Dip dye kaarsen

Een aantal weken voor kerst zag ik op Instagram ( wimketolsma en el_kedageenfeestje) mooie kaarsen voorbijkomen...dip dye effect. Dus eigenlijk helemaal hip.
De beschrijving was ook niet al te ingewikkeld dus dat wilde ik wel proberen.

Ik had nog blauwe kaars om te smelten, ik had nog witte dinerkaarsen om te dippen, een oud pannetje vond ik ook nog terug in mijn la en dus kon ik van start.
Persoonlijk was ik erg tevreden over het resultaat. Mooi lint erom, fijn Kdoo papiertje en zus kreeg een hip Kdoo voor kerst (zie mijn blog over Pinterest en Instagram verslaving)

Maar goed...en ik dan??

Op naar de Hema voor een nieuwe lading witte dinerkaarsen en dippen maar.
Het is echt binnen een uur klaar zonder al te veel rommel en ellende.
Bij de kringloop heb ik laatst kandelaartjes gekocht (de een noemt het meuk, de ander noemt het vintage...) en ook bij de Hema heb ik mijn slag geslagen (ik zou eigenlijk eens moeten vragen of ze me willen sponsoren  *smile*).

En zo heb ik weer allemaal nieuwe gezellige plekjes in huis die gezamenlijk het voorjaar kunnen inluiden. Ook al hoop ik stiekem nog wel op ijs en sneeuw.


Voor de liefhebber een kleine werkbeschrijving:
- smelt kaars in de gewenste kleur in een oud pannetje
- zodra het gesmolten is giet je dit over in een longdrinkglas of hoog, smal conservenblik
- laat het kaarsenvet iets afkoelen, anders blijft het niet aan je kaars plakken
- dip je kaars in het vet, 2 x.
- dip je kaars vervolgens iets minder diep.  Per laag 2 of 3 keer dippen, anders zie je te weinig kleurverloop
- en zo ga je door tot je de onderkant van je kaars bereikt hebt.
Laat drogen boven bakpapier.

Met het restje vet kun je nog een leuk kopje vullen. Knoop eerst even een lont aan een satéprikker en hang deze boven het kopje. Giet vervolgens het restje kaarsenvet in het kopje.
*smile*

@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten