zaterdag 25 januari 2014

Why wait...

Why wait for a falling star 
when you can just shoot one down...

Prachtig stukje tekst in een liedje van Douw Bob. Het is zijn titeltrack ´Born in a storm´. Ik vind het hele album werkelijk geweldig, maar de zin in dit nummer springt er voor mij wel uit ('life is to short not to be' komt op een goede tweede plaats).

Dan komt natuurlijk de vraag in mij op: 'waarom is het dan toch dat juĂ­st die zin mij zo aanspreekt?'
Omdat hij gelijk heeft natuurlijk!
Ik ga ervan uit dat veel te veel mensen wachten op een vallende ster, metaforisch dan, maar laat ik het bij mijzelf houden.

Al bijna 3 jaar ga ik een aantal dagen in het jaar met een vriendin naar Burgum om een nieuwe module te volgen binnen de opleiding Kindercoach. Vanaf het begin is het voor ons duidelijk dat we samen een praktijk willen starten. We vinden het onderwijs erg leuk, maar we weten ook beiden dat we dit niet gaan doen tot ons pensioen.
Ik werk graag met kinderen, ik vind het inspirerend, maar ik loop vaak tegen de -on-mogelijkheden van het vak aan. Heel graag zou ik met de kids meer de diepte induiken, maar vaak is daar geen tijd voor omdat je een programma moet afwerken. Omdat je wilt dat de kinderen zich goed ontwikkelen, omdat ouders goede resultaten verwachten en omdat de onderwijsinspectie in je nek loopt te hijgen. En bovendien is je rol als leerkracht niet altijd passend...

Maar steeds zijn er wel weer redenen te bedenken om nog niet te starten. Zwanger, net bevallen, weer aan het werk, lijf werkt niet mee, oppas, werk, oppas, werk...

En nu, nu ik mij bewust ben geworden van die ene zin in dat prachtige lied van Douwe Bob, nu heb ik een ster geschoten...*smile*

Ondanks alle bezwaren die ik nog in mijn hoofd heb ga ik van start en heb ik er ontzettend veel zin in.
Het is tijd om de sterren te schieten en niet langer te wachten op de vallende exemplaren. 


@nnemieke


1 opmerking: